Siłowniki liniowe

LA33

LA33 to siłownik liniowy, który łączy w sobie niewielkie rozmiary i wysoką moc. Jest dostępny w wersji ze zintegrowanym sterownikiem i przystosowany do pracy w trudnych warunkach.

LA33

Siłownik liniowy LA33 łączy w sobie niewielkie rozmiary i wysoką moc. Wytrzymały i wydajny; jest przystosowany do pracy w niesprzyjających warunkach.

Urządzenie odznacza się najwyższą jakością wykonania, a gwarancją trwałości oraz bezobsługowej eksploatacji są wyjątkowo dokładne i wymagające testy, jakim zostało ono poddane.

  • Maks. siła: 5000 N
  • Maks. prędkość: 35 mm/s
  • Długość skoku: 100–600 mm

Model LA33 jest dostępny w wersjach: IC Basic, Proportional i Bus.

Dowiedz się więcej o zintegrowanym sterowniku (IC).

LA33 – karta danych produktu

Zobacz kartę danych produktu w wersji online lub pobierz dokument w formacie PDF.

Instrukcja użytkownika siłownika LA33

W niniejszej instrukcji użytkownika znaleźć można informacje dotyczące instalacji, użytkowania i konserwacji siłownika LINAK LA33.

Broszury

 

Więcej o pojazdach ogrodniczych

Folder skierowany jest do producentów urządzeń do pielęgnacji trawników i ogrodów, w tym producentów podzespołów i akcesoriów.

Więcej o branży budowlanej

Siłowniki LINAK przystosowane są do pracy w trudnych warunkach i przy dużych obciążeniach, w tym w maszynach budowlanych.

Więcej o pojazdach dla osób niepełnosprawnych

W ofercie LINAK znaleźć można szeroki wybór siłowników niskiego napięcia do wykorzystania w rozwiązaniach stosowanych w pojazdach użytkowanych przez osoby niepełnosprawne. Te i inne powody, dla których firma LINAK jest najlepszym partnerem w kontekście danego zastosowania, zostały opisane w tej broszurze.

Więcej o żaluzjach fasadowych

Zintegrowane systemy żaluzji fasadowych pozwalają regulować dostęp światła i ciepła, zapewniając w ten sposób lepszy klimat w pomieszczeniach i poprawiając efektywność energetyczną budynku.

Więcej o wentylacji w budynkach hodowlanych

Siłownik elektryczny LINAK nadaje się do eksploatacji w trudnych warunkach, tj. w obecności wilgoci i pyłów oraz w warunkach częstych zmian temperatury. W LINAK wiemy, jak ważne jest prawidłowe działanie układu wentylacyjnego w budynkach hodowlanych.

Więcej o przemyśle spożywczym

Wytwarzane w LINAK siłowniki ze stali nierdzewnej zapewniają ergonomię i bezpieczeństwo w przemyśle spożywczym.

Więcej o automatyce przemysłowej

W broszurze przedstawiono różnorodne warianty wykorzystania systemów siłowników z myślą o podniesieniu funkcjonalności rozwiązań automatyki przemysłowej.

Więcej o łodziach i jachtach

W ofercie LINAK znaleźć można szeroki wybór siłowników, kolumn i układów obsługowych przystosowanych do eksploatacji na łodziach i jachtach.

Więcej o maszynach rolniczych

W folderze opisano rozwiązania, jakie od ponad 25 lat powstają w LINAK na potrzeby wielu zastosowań w rolnictwie.

Magistrala CAN — jak sprawdzić, która wersja magistrali CAN jest uruchomiona

W firmie LINAK® dostarczamy obecnie siłowniki z dwoma różnymi wersjami oprogramowania magistrali CAN — v1.x lub v3.x.

Określ wersję siłownika za pomocą oprogramowania LINAK BusLink
Podłącz siłownik do oprogramowania BusLink, aby sprawdzić poprawność wersji oprogramowania. Gdy siłownik jest podłączony, dostępna jest karta „Informacje o połączeniu”. W poniższym przykładzie siłownik magistrali LA36 CAN dostepny jest w wersji 3.0.

Więcej informacji znajduje się w rozdziale Interfejs serwisowy BusLink w instrukcji obsługi magistrali CAN.

BusLink wersja 3.0
 
 

Jaka jest różnica między wersją 1.x a wersją 3.x?
W magistrali CAN v3.0 wprowadziliśmy kilka nowych funkcji, takich jak adresowanie sprzętowe, dynamiczna regulacja prędkości, polecenia soft start/stop oraz większa kompatybilność (125 kb/s, 250 kb/s, 500 kb/s i tryb Autobaud).
Należy zwrócić uwagę, że funkcja soft start/stop wymaga teraz zdefiniowania w poleceniu magistrali CAN (w wersji 3.x). W przypadku ustawienia 0 brak jest liniowego narastania. W przypadku ustawienia 251 wykorzystywane będą predefiniowane ustawienia fabryczne siłownika. Dowolna liczba z tego zakresu ustawia czas narastania.

Więcej informacji znajduje się w rozdziale Komunikacja w instrukcji obsługi magistrali CAN.

Skrócona instrukcja BusLink
Znajdź przewodnik dotyczący sposobu korzystania z programu BusLink dla siłownika, klikając ikonę BusLink.
Logo BusLink

Napęd równoległy na bazie siłowników IC - Jak dodać, usunąć i wymienić siłownik

Jak dodać, usunąć i wymienić siłownik w napędzie równoległym na bazie siłowników IC™.

Aby dodać lub usunąć siłownik:

  1. Podłącz wszystkie siłowniki do magistrali BusLink, aby skonfigurować liczbę siłowników pracujących w układzie równoległym.
  2. Poczekaj, aż system aktywuje się samoistnie i dopiero wtedy go uruchom.

Aby wymienić siłownik:

  1. Wyłącz zasilanie systemu i wymień siłownik.
  2. Włącz ponownie zasilanie. Nowy siłownik automatycznie ustawi się w tym samym położeniu, co pozostałe siłowniki.

Więcej informacji na temat aktywacji napędu równoległego na bazie siłowników IC można znaleźć w sekcji Jak aktywować napęd równoległy na bazie siłowników IC™.

Napęd równoległy na bazie siłowników IC - Jak aktywować system

Jak aktywować napęd równoległy na bazie siłowników IC™.

Aktywację systemu można przeprowadzić w dwojaki sposób:

  1. Pozwolić systemowi aktywować się samoistnie w trybie odzyskiwania ustawień. W tym przypadku siłowniki będą automatycznie wykonywać start i zatrzymanie co 2000 ms do osiągnięcia pełnego zakresu skoku.
  2. Aktywować system manualnie przy pomocy oprogramowania BusLink. Jedynym wyjątkiem jest siłownik w „położeniu utraconym”, w którym to przypadku system należy aktywować poprzez przemieszczenie siłownika w jednym kierunku do mechanicznego zatrzymania w położeniu krańcowym.

Więcej informacji na temat rozwiązywania problemów dotyczących napędu równoległego IC można znaleźć w sekcji Jak rozwiązywać problemy dotyczące napędu równoległego na bazie siłowników IC™.

Napęd równoległy na bazie siłowników IC - Jak rozwiązywać problemy

Jak rozwiązywać problemy dotyczące napędu równoległego na bazie siłowników IC™.

Jeżeli siłownik utracił swoje położenie, napęd równoległy przejdzie w tryb odzyskiwania ustawień i dokona samoistnej aktywacji. W przypadku gdy system nie zadziała w trybie odzyskiwania ustawień, należy wykonać następującą procedurę:

  1. Sprawdzić okablowanie, zasilanie i przesył sygnałów komunikacyjnych między siłownikami.
  2. Podłączyć każdy siłownik do oprogramowania BusLink i sprawdzić na podstawie kodów błędów, który siłownik spowodował zatrzymanie systemu.

Jeżeli przyczyną błędu jest nadmierny pobór prądu, konieczny jest restart systemu poprzez uruchomienie go w kierunku przeciwnym.

Jeżeli system zgłasza jeden z poniższych błędów, siłownik należy wymienić: błąd mostka H, błąd zasilacza impulsowego lub błąd hallotronu.

Nie udało się rozwiązać problemu? Prosimy o kontakt z lokalnym dystrybutorem produktów LINAK®.

Więcej informacji na temat aktywacji napędu równoległego na bazie siłowników IC można znaleźć w sekcji  Jak aktywować napęd równoległy na bazie siłowników IC™.

 

Działalność badawczo-rozwojowa i produkcyjna w segmencie LINAK TECHLINE od kuchni play-icon

Działalność badawczo-rozwojowa i produkcyjna w segmencie LINAK TECHLINE od kuchni

Krok w przyszłość – siłowniki ze zintegrowanym sterownikiem play-icon

Krok w przyszłość – siłowniki ze zintegrowanym sterownikiem

Masz pytanie dotyczące technologii siłowników elektrycznych?

- Nasz zespół z przyjemnością udzieli Ci pomocy w kwestiach technicznych, przy realizacji nowych projektów oraz wszelkiego innego wsparcia.

Subskrybuj wiadomości firmy LINAK

Otrzymuj aktualne informacje o tym, w jaki sposób technologia siłowników podąża za współczesnymi megatrendami i stawia czoła wyzwaniom przyszłości.