Protokół CANopen® zapewnia wyższy poziom automatyzacji w środowisku przemysłowym
CANopen to dodatkowa opcja dostępna dla siłowników LINAK,®, która pomaga usprawnić sterowanie procesów i pojazdów autonomicznych. Siłowniki z komunikacją w standardzie CANopen można łatwo zintegrować z istniejącymi układami sterowania i skonfigurować odpowiednio do potrzeb danego zastosowania.
Co to jest CANopen?
CANopen to protokół komunikacyjny wysokiego poziomu, bazujący bezpośrednio na podstawowym protokole komunikacyjnym CAN (ang. Controller Area Network). CANopen jest zdefiniowany przez standard CiA 301, który stanowi główną architekturę sieci w branżach, takich jak kolejnictwo, rolnictwo, pojazdy ciężarowe i autobusy, przemysł morski, maszyny terenowe i automatyka zakładów produkcyjnych.
Pierwotnie został on zaprojektowany na potrzeby aplikacji sterowania ruchem maszyn, takich jak urządzenia przeładunkowe. Obecnie znajduje zastosowanie w rozmaitych dziedzinach, takich jak robotyka (roboty autonomiczne, przenośniki i inne maszyny przemysłowe), motoryzacja (rolnictwo, kolej, przyczepy, przemysł ciężki, górnictwo, przemysł morski) i wielu innych.
Siłowniki LINAK ze zintegrowaną magistralą CANopen
Magistrala CANopen jest częścią asortymentu rozwiązań LINAK ze zintegrowanym sterownikiem (IC™) i jest popularną technologią komunikacji, dostępną na rynku od kilkudziesięciu lat. Siłowniki ze zintegrowaną magistralą CANopen powstały przede wszystkim z myślą o automatyzacji środowisk przemysłowych.
Tendencja zmierzająca do coraz większej automatyzacji procesów powoduje wzrost zapotrzebowania na komunikację w standardzie CANopen z coraz bardziej rozbudowanym sterowaniem, co sprawia, że siłowniki z magistralą CANopen zyskują na znaczeniu. Opcja CANopen umożliwia bezpośrednią integrację siłownika z istniejącą siecią CANopen bez konieczności wprowadzania modułowych konwerterów.
W naszej ofercie dostępnych jest szereg siłowników z protokołem komunikacyjnym CANopen. Daje to producentom maszyn i pojazdów znacznie więcej możliwości. Warto podkreślić, że siłowniki LA36 i LA37 do dużych obciążeń są również dostępne w wersjach 24V i 48 V, dodatkowo poszerzając zakres możliwości zastosowania rozwiązania.
Protokół CANopen nadaje się również do zastosowań z zasilaniem akumulatorowym.
Wysoki poziom elastyczności
Protokół CANopen to opcja dodatkowa dla siłowników LINAK, oferująca szeroki zakres elastyczności - szczególnie dla inżynierów oprogramowania, którzy muszą kontrolować i monitorować różne komponenty pojazdu za pomocą jednej platformy.
Funkcje i zalety
Oprócz kompleksowego sterowania położeniem, siłowniki z magistralą CANopen oferują także dostęp do sygnałów zwrotnych położenia tłoka, danych dotyczących poboru prądu i prędkości ruchu oraz pełnej diagnostyki. Dostarczają także danych z systemu identyfikacji i umożliwiają pomiar wartości prądu w czasie pracy. Umożliwia to szybsze niż dotychczas rozwiązywanie problemów.