Skontaktuj się z Nami Tutaj

Protokół CANopen® zapewnia wyższy poziom automatyzacji w środowisku przemysłowym

CANopen to dodatkowa opcja dostępna dla siłowników LINAK,®, która pomaga usprawnić sterowanie procesów i pojazdów autonomicznych. Siłowniki z komunikacją w standardzie CANopen można łatwo zintegrować z istniejącymi układami sterowania i skonfigurować odpowiednio do potrzeb danego zastosowania.

 

Co to jest CANopen?

CANopen to protokół komunikacyjny wysokiego poziomu, bazujący bezpośrednio na podstawowym protokole komunikacyjnym CAN (ang. Controller Area Network). CANopen jest zdefiniowany przez standard CiA 301, który stanowi główną architekturę sieci w branżach, takich jak kolejnictwo, rolnictwo, pojazdy ciężarowe i autobusy, przemysł morski, maszyny terenowe i automatyka zakładów produkcyjnych.

Pierwotnie został on zaprojektowany na potrzeby aplikacji sterowania ruchem maszyn, takich jak urządzenia przeładunkowe. Obecnie znajduje zastosowanie w rozmaitych dziedzinach, takich jak robotyka (roboty autonomiczne, przenośniki i inne maszyny przemysłowe), motoryzacja (rolnictwo, kolej, przyczepy, przemysł ciężki, górnictwo, przemysł morski) i wielu innych.

 

Siłowniki LINAK ze zintegrowaną magistralą CANopen

Magistrala CANopen jest częścią asortymentu rozwiązań LINAK ze zintegrowanym sterownikiem (IC™) i jest popularną technologią komunikacji, dostępną na rynku od kilkudziesięciu lat. Siłowniki ze zintegrowaną magistralą CANopen powstały przede wszystkim z myślą o automatyzacji środowisk przemysłowych.

Tendencja zmierzająca do coraz większej automatyzacji procesów powoduje wzrost zapotrzebowania na komunikację w standardzie CANopen z coraz bardziej rozbudowanym sterowaniem, co sprawia, że siłowniki z magistralą CANopen zyskują na znaczeniu. Opcja CANopen umożliwia bezpośrednią integrację siłownika z istniejącą siecią CANopen bez konieczności wprowadzania modułowych konwerterów.

Ikona CANopen
 

W naszej ofercie dostępnych jest szereg siłowników z protokołem komunikacyjnym CANopen. Daje to producentom maszyn i pojazdów znacznie więcej możliwości. Warto podkreślić, że siłowniki LA36 i LA37 do dużych obciążeń są również dostępne w wersjach 24V i 48 V, dodatkowo poszerzając zakres możliwości zastosowania rozwiązania.

Protokół CANopen nadaje się również do zastosowań z zasilaniem akumulatorowym.

 

Wysoki poziom elastyczności

Protokół CANopen to opcja dodatkowa dla siłowników LINAK, oferująca szeroki zakres elastyczności - szczególnie dla inżynierów oprogramowania, którzy muszą kontrolować i monitorować różne komponenty pojazdu za pomocą jednej platformy.

 

Funkcje i zalety

Oprócz kompleksowego sterowania położeniem, siłowniki z magistralą CANopen oferują także dostęp do sygnałów zwrotnych położenia tłoka, danych dotyczących poboru prądu i prędkości ruchu oraz pełnej diagnostyki. Dostarczają także danych z systemu identyfikacji i umożliwiają pomiar wartości prądu w czasie pracy. Umożliwia to szybsze niż dotychczas rozwiązywanie problemów.

Funkcje siłowników ze zintegrowaną magistralą CANopen

 

Funkcja

Opis


 

Adresowanie programowe

Indywidualny identyfikator węzła CAN może zostać zdefiniowany bezpośrednio w poleceniu CANopen lub narzędziu serwisowym LINAK.

 

Dynamiczna regulacja prędkości

Prędkość ruchu siłownika może być modyfikowana w trakcie pracy, a wartości prędkości można odczytać bezpośrednio z magistrali CAN.

 

Płynny start i płynne zatrzymanie

Czasy płynnego startu i płynnego zatrzymania można zdefiniować bezpośrednio w poleceniu CAN. Aby ograniczyć obciążenia mechaniczne, jakim poddawana jest maszyna, można zadać takie wartości czasu rampy, które zapewnią łagodny rozruch urządzenia.

 

Większa kompatybilność

Dostępne są różne prędkości transferu danych oraz tryb Autobaud, które gwarantują większą kompatybilność z różnymi maszynami.

 

Łatwa instalacja

Wraz z rozwiązaniem dostarczany jest plik konfiguracyjny .eds, który zapewnia bezproblemową konfigurację.

 

 
 
 

Siłowniki LINAK ze zintegrowaną magistralą CANopen zapewniają szereg wymiernych korzyści

  • Kontrola położenia siłowników w czasie rzeczywistym
  • Dostęp do informacji zwrotnych i danych dotyczących stanu, prędkości, czasu działania i innych parametrów
  • Pełna diagnostyka i przegląd programu konserwacji z uwzględnieniem danych bieżących i historycznych
  • Mniejsza liczba podzespołów, nieskomplikowane okablowanie i łatwa integracja z maszyną nadrzędną
  • Dane serwisowe umożliwiające szybsze rozwiązywanie problemów i uprawniające konserwację
 
 

Chcesz wiedzieć więcej?

Ikona kontaktu

Nasz zespół z przyjemnością udzieli wszelkich informacji dotyczących siłowników z magistralą CANopen lub innym protokołem komunikacyjnym.

Skontaktuj się z nami jeszcze dziś

 
 
„Konfiguracja obejmująca siłowniki z magistralą CANopen zapewnia dostęp do różnego rodzaju danych dotyczących zużycia mocy, położenia, prędkości i stanu urządzenia. Przekłada się to na znacznie szersze możliwości regulacji i sprawniejsze rozwiązywanie problemów, co oznacza szybszą obsługę klientów.
Kim Andersen, kierownik działu projektowania układów elektrycznych w Versalift.
 
 

Materiały pomocnicze

Aby uzyskać więcej informacji na temat siłowników LINAK i magistrali komunikacyjnej CANopen, zachęcamy do zapoznania się z kartą danych dla protokołu CANopen i podręcznikiem użytkownika lub kontaktu z lokalnym oddziałem firmy LINAK.

Podręcznik użytkownika produktu w standardzie CANopen - oprogramowanie wer. 1
CANopen – elektroniczna karta danych produktu (plik z rozszerzeniem .eds)

 
 

BusLink

BusLink

Siłowniki ze zintegrowanym sterownikiem LINAK IC można konfigurować przy pomocy oprogramowania do konfiguracji komunikacji BusLink.

Pobierz bezpłatnie najnowszą wersję oprogramowania BusLink do konfiguracji siłownika i odczytu danych serwisowych. Opis podstawowych funkcji można znaleźć tutaj. Ponadto każdy protokół komunikacyjny oferuje możliwość rozbudowy o funkcje dodatkowe.

 

Zintegrowany sterownik IC™

Zintegrowane protokoły komunikacyjne to jedna z wielu zalet siłowników IC.

Dowiedz się więcej

Masz pytanie?

- Nasz zespół z przyjemnością udzieli Ci pomocy w kwestiach technicznych, przy realizacji nowych projektów oraz wszelkiego innego wsparcia.