Duńskie biuro projektowania behawioralnego zbadało sposób wykorzystania biurek z regulacją wysokości oraz dowiedziało się, jakie czynniki motywują użytkowników do korzystania z nich.
Wiele firm na całym świecie wprowadza w swoich biurach biurka z regulacją wysokości blatu. Jednak o faktycznym wykorzystaniu tej funkcji decyduje „czynnik ludzki”. Użytkownicy często zapominają o możliwości sięgnięcia po korzyści związane z regulacją wysokości lub brakuje im odpowiedniej motywacji.
W LINAK zwróciliśmy się do duńskiego biura projektowania behawioralnego – KL.7 – z prośbą, aby zbadało ono sposób wykorzystania biurek z regulacją wysokości oraz dowiedziało się, jakie czynniki motywują użytkowników do korzystania z nich. Badanie zostało przeprowadzone w trzech zakładach pracy na grupie łącznie 65 osób.
Wyniki
Badanie pilotażowe pokazało, że przypomnienia są skuteczne. Po podzieleniu badanych użytkowników na podstawie stopnia wykorzystania biurek z regulacją wysokości badacze ustalili, że:
- Czas korzystania wśród mało aktywnych użytkowników (tj. takich, którzy zwykle nie korzystają z funkcji regulacji wysokości) wzrósł średnio do 12,3 min dziennie.
- Czas korzystania wśród średnio aktywnych użytkowników (tj. takich, którzy rzadko korzystają z funkcji regulacji wysokości) wzrósł średnio o 43 min (z 36,3 min do 78,9 min dziennie). Stanowi to wzrost o 117%.
Dowiedz się więcej
Tutaj można zapoznać się z pełną treścią raportu (21 stron): „Dbając o zdrowie pracowników biurowych”
Tutaj można pobrać streszczenie raportu (2 strony): „Dbając o zdrowie pracowników biurowych”