Firma Hillier by Design została założona w 1984 r. przez Gavina Hilliera, który posiadał bogate doświadczenie w prowadzeniu renomowanej firmy zajmującej się naprawami powypadkowymi oraz produkcją samochodów na zamówienie. Następnie postanowił zająć się budową nadwozi i wraz ze swoimi synami, Troyem oraz Claytonem, przerobili i zmodyfikowali ponad 500 karawanów i pojazdów transportowych dla branży pogrzebowej.
Pozostając wiernym mottu swojej firmy: „Dążąc do jakości, staramy się dostarczać najnowsze innowacje, ponieważ jeśli nie my, zrobi to ktoś inny”, Hillier kontynuował swoje dążenie do doskonałości, ulepszając projekty pojazdów, aby pozostać konkurencyjnym.
Zmiana wzornictwa pomaga w zdobywaniu nowych klientów
Przed rozpoczęciem współpracy z LINAK® firma Hillier polegała na systemie hydraulicznym do podnoszenia i przenoszenia trumien. Okazało się jednak, że układ hydrauliczny jest kosztowny w instalacji i serwisowaniu ze względu na zastosowanie specjalnie skonstruowanych siłowników hydraulicznych, które wymagały specjalistycznego personelu oraz sprzętu.
Ponadto rozwiązanie hydrauliczne znacznie zwiększało masę pojazdów oraz stosunkowo mocno obciążało akumulator. Co więcej, problemy z wyciekiem oleju hydraulicznego, hałasem i brakiem estetyki były nieatrakcyjne dla najlepszych firm pogrzebowych.
Aby rozwiązać te problemy, firma Hillier zdecydowała się na wprowadzenie zautomatyzowanego, elektrycznego systemu podnoszącego, a jednocześnie zwiększyła pojemność na jeden pojazd transportowy tak, aby poprawić wydajność operacyjną swoich klientów. W tym celu zwrócono się do firmy LINAK, która dostarczyła solidne, niezawodne i trwałe rozwiązanie wykorzystujące siłownik LA36.
Ze względu na fakt, że pojazdy transportowe pokonują dziesiątki tysięcy kilometrów na różnych nawierzchniach drogowych, rozwiązanie do podnoszenia musi być bezawaryjne i trwałe.
Siłownik równoległy LA36 IC okazał się idealny do tego celu, ponieważ zintegrowany sterownik (IC™) umożliwił sterowanie czterema siłownikami, zapewniając pracę w zsynchronizowanych pozycjach, a także ochronę nadprądową oraz inne konfigurowalne funkcje sterowania. Ostateczne rozwiązanie zapewniało bardziej estetyczny wygląd przy minimalnym hałasie, wyeliminowało wszystkie problemy związane z wyciekami oleju hydraulicznego i obciążeniem akumulatora, ważyło mniej i znacznie obniżyło koszty instalacji oraz serwisu.
Zastosowanie elektrycznych siłowników liniowych oznaczało udane uruchomienie najnowocześniejszego pojazdu transportowego o zwiększonej pojemności, lepszym komforcie i łatwości obsługi, co stanowi wzmocnienie marki Hillier. Postawienie na automatyzację było dla firmy mądrym posunięciem.
„Zastosowanie siłowników LINAK pozwoliło nam zwiększyć produkcję furgonetek i potroić wydajność, co umożliwiło naszej firmie pozyskanie jako klienta największej australijskiej organizacji pogrzebowej. Podpisaliśmy również umowę z największą australijską firmą zajmującą się transportem długodystansowym, która w ciągu 12 miesięcy zrobiła 22 furgonetkami 1,85 miliona kilometrów”. — Clayton Hillier.
Obiecująca przyszłość dzięki automatyzacji
Hillier nie jest jedyną firmą stawiającą na napęd elektryczny, ale wykorzystanie LA36 w ich innowacyjnych projektach zaowocowało bardziej solidnym, niezawodnym i trwałym rozwiązaniem, umożliwiającym pojazdom spełnienie wymagań klientów.
„Dzięki dostawom LINAK zwiększyliśmy naszą bazę pracowników i zabezpieczyliśmy na przyszłość wiele długoterminowych kontraktów. Obecnie jesteśmy wiodącym australijskim dostawcą samochodów dla branży pogrzebowej. Dotrzymaliśmy obietnicy firmy Hillier wobec naszych klientów, "doskonałej jakości", którą zbudowaliśmy na przestrzeni lat.” — Clayton Hillier.
Aby dowiedzieć się więcej o Hillier by Design, odwiedź stronę internetową: www.hillierdesign.com.au.