Technologie i trendy

Przewodnik dotyczący pracy siedząco-stojącej

Pięć prostych kroków w stronę bardziej efektywnego korzystania biurka z regulacją wysokości, zdrowszego stylu życia, większego zadowolenia i wzrostu wydajności pracy. Wystarczy już od 5 do 15 minut dziennie.

Przełamanie w sobie nawyku ciągłego poszukiwania pozycji siedzącej to prawdziwe wyzwanie. Przygotowaliśmy przewodnik, z którego można się dowiedzieć, jak przemóc się do częstszego wstawania z krzesła.

Jak zmieniać pozycję z siedzącej na stojącą w trakcie pracy
Najważniejszą sprawą jest częsta zmiana pozycji i możliwość wstawania od biurka – najlepiej trzy razy w ciągu godziny. Aby nie siedzieć zbyt długo, można pokusić się o zmianę pozycji w trakcie pracy z siedzącej na stojącą. Należy wówczas pamiętać o zachowaniu odpowiedniej postawy ciała oraz o równomiernym rozłożeniu ciężaru ciała na obie nogi.
  • Rozpoczynamy od uniesienia blatu i przyjęcia pozycji stojącej przez 15 minut w ciągu każdej godziny do czasu przerwy obiadowej.
  • Blat podnosimy przed samym wyjściem na przerwę obiadową. W ten sposób będzie on znajdował się w prawidłowym położeniu po powrocie z przerwy.
  • Po obiedzie pozostajemy przez 15 minut w pozycji stojącej, a następnie siadamy na kolejne 45 minut.
  • Następnie aż do zakończenia dnia pracy co godzinę unosimy blat, aby przez 15 minut pracować na stojąco.
  • Blat podnosimy na koniec dnia pracy, tak aby był ustawiony prawidłowo następnego dnia.
Ważne uwagi dotyczące zmiany pozycji między stojącą i siedzącą: Kobiety w ciąży oraz osoby cierpiące z powodu żylaków lub innych dolegliwości, które mogą uniemożliwiać im pozostawanie w pozycji stojącej co godzinę przez czas od 5 do 15 minut, powinny skontaktować się z lekarzem, aby upewnić się, że nie będzie to nadmierne obciążenie dla ich zdrowia.

Warto wyrobić w sobie nawyk wstawania podczas pracy i przyzwyczaić ciało do pozostawania w tej pozycji. Nie każdy może od razu pracować w pozycji stojącej przez dłuższy czas, dlatego można rozpocząć od pięciu minut.

Pamiętajmy, że zmiana pozycji między siedzącą a stojącą, a także częste wstawanie od biurka to konieczność. Pozostawanie w pozycji siedzącej przez cały dzień jest bardzo niezdrowe, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest częsta zmiana pozycji z siedzącej na stojącą.

Technologia zapewnia pomoc podczas przebywania w pracy w pozycji stojącej
Oprogramowanie LINAK Desk Control™ pozwala na regulację wysokości blatu biurka z wykorzystaniem komputera PC/Mac oraz inicjowanie wszelkich ruchów za pomocą klawiatury. Użytkownik ma możliwość ustalenia wartości docelowych (według kryterium czasu lub spalonych kalorii), odczytywania aktualnego położenia, zapisywania wybranych ustawień wysokości oraz przeglądania historii zmian w tym czasu i spalonych kalorii. 

Z oprogramowaniem Desk Control nasz osobisty trener jest z nami przez całą dobę.

Filmy

play-icon

Wstań dla zdrowia

play-icon

LINAK Desk Control – aplikacja przypominająca o konieczności zmiany pozycji na stojącą

play-icon

Regularne ćwiczenia to za mało

Pliki

Broszura Move

Broszurka, z której dowiesz się dlaczego warto i jak użytkować stoły z regulacją wysokości.

Masz pytanie dotyczące technologii siłowników elektrycznych?

- Nie jesteśmy wyrocznią. Niemniej jesteśmy ekspertami w dziedzinie technologii siłowników i chętnie odpowiemy na wszelkie pytania z tym związane.