Dowiedz się więcej o różnych sposobach hamowania przemysłowych siłowników liniowych, które zapewnia utrzymanie siłownika w stabilnym położeniu zawsze, gdy zasilanie jest wyłączone. W tym filmie nasz ekspert Hunter Stephenson omawia najbardziej istotne aspekty tego rozwiązania.
Zasadniczo, istnieją trzy sposoby hamowania siłownika. Jednym z nich jest mechanizm samoblokowania, który nie wymaga dodatkowego hamulca, który stabilizowałby siłownik po wyłączeniu funkcji ruchu. Innym sposobem jest wprowadzenie do konstrukcji siłownika hamulca mechanicznego lub elektrycznego.
Siłowniki o małej wydajności mają generalnie zdolność do samoblokowania. To oznacza, że zatrzymanie nie spowoduje przesunięcia siłownika. Z kolei siłowniki o dużej wydajności, czyli takie, które oznaczają się dużym skokiem gwintu wrzeciona w połączeniu z dużym przełożeniem, muszą być wyposażone w hamulec.
Hamulec podwójnego działania to bardzo mocny i niezawodny hamulec mechaniczny. Hamulec włącza i wyłącza się niezależnie od kierunkowego ruchu siłownika tak długo, dopóki silnik elektryczny generuje ruch.
Projektując elektryczne siłowniki liniowe należy uwzględnić położenie hamulca. Umiejscowienie hamulca bliżej silnika siłownika spowoduje ograniczenie luzu osiowego, który jest potrzebny do aktywacji hamulca. Im dalej od wrzeciona znajduje się hamulec, tym mniejsza siła jest potrzebna do zahamowania siłownika.
Aby dowiedzieć się więcej o hamulcach elektrycznych w siłownikach liniowych, zachęcamy do kontaktu z lokalnym oddziałem firmy LINAK.