select
 

przewodnik po stanowiskach pracy
w pozycji siedząco-stojącej

Przełamanie w sobie nawyku ciągłego poszukiwania pozycji siedzącej to prawdziwe wyzwanie. Przygotowaliśmy przewodnik, z którego można się dowiedzieć, jak przemóc się do częstszego wstawania z krzesła.

Jak zmieniać pozycję z siedzącej na stojącą w trakcie pracy

Najważniejszą sprawą jest częsta zmiana pozycji i możliwość wstawania od biurka – najlepiej trzy razy w ciągu godziny. Aby nie siedzieć zbyt długo, można pokusić się o zmianę pozycji w trakcie pracy z siedzącej na stojącą. Należy wówczas pamiętać o zachowaniu odpowiedniej postawy ciała oraz
o równomiernym rozłożeniu ciężaru ciała na obie nogi.
  • Rozpoczynamy od uniesienia blatu i przyjęcia pozycji stojącej przez 15 minut w ciągu każdej godziny do czasu przerwy obiadowej
  • Blat podnosimy przed samym wyjściem na przerwę obiadową. W ten sposób będzie on znajdował się w prawidłowym położeniu po powrocie z przerwy
  • Po obiedzie pozostajemy przez 15 minut w pozycji stojącej, a następnie siadamy na kolejne 45 minut
  • Następnie aż do zakończenia dnia pracy co godzinę unosimy blat, aby przez 15 minut pracować na stojąco
  • Blat podnosimy na koniec dnia pracy, tak aby był ustawiony prawidłowo następnego dnia
Ważne uwagi dotyczące zmiany pozycji między stojącą i siedzącą:
Kobiety w ciąży oraz osoby cierpiące z powodu żylaków lub innych dolegliwości, które mogą uniemożliwiać im pozostawanie w pozycji stojącej co godzinę przez czas od 5 do 15 minut, powinny skontaktować się z lekarzem, aby upewnić się, że nie będzie to nadmierne obciążenie dla ich zdrowia.

Warto wyrobić w sobie nawyk wstawania podczas pracy i przyzwyczaić ciało do pozostawania w tej pozycji. Nie każdy może od razu pracować w pozycji stojącej przez dłuższy czas, dlatego można rozpocząć od pięciu minut.

Pamiętajmy, że zmiana pozycji między siedzącą a stojącą, a także częste wstawanie od biurka to konieczność. Pozostawanie w pozycji siedzącej przez cały dzień jest bardzo niezdrowe, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest częsta zmiana pozycji z siedzącej na stojącą.

Technologia zapewnia pomoc podczas przebywania
w pracy w pozycji stojącej


Oprogramowanie LINAK Desk Control Software - Cel Osiągnięty   LINAK Desk Control - Zestawienie Wyników

Oprogramowanie Desk Control™ pozwala na regulację wysokości blatu biurka
z wykorzystaniem komputera PC/Mac oraz inicjowanie wszelkich ruchów za pomocą klawiatury. Użytkownik ma możliwość ustalenia wartości docelowych (według kryterium czasu lub spalonych kalorii), odczytywania aktualnego położenia, zapisywania wybranych ustawień wysokości oraz przeglądania historii zmian w tym czasu i spalonych kalorii.

Oprogramowanie Desk Control wymaga zastosowania kabla USB2LIN od firmy LINAK w celu zapewnienia komunikacji między komputerem PC/Mac a skrzynką kontrolną CBD.


Aplikacja Desk Control
umożliwia regulację wysokości blatu biurka za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Aplikacja oferuje funkcję pamięci oraz automatyzację napędu, co czyni regulację położenia blatu jeszcze łatwiejszą.

Aplikacja Desk Control wymaga zastosowania adaptera Bluetooth w celu zapewnienia komunikacji między smartfonem/tabletem
a skrzynką kontrolną CBD.

Z oprogramowaniem Desk Control Twój osobisty trener jest z Tobą przez całą dobę.
  Aplikacja Desk Control

 

MOVE

MOVE - broszura

Broszurka, z której dowiesz się dlaczego
i jak użytkować stoły z regulacją wysokości.

Magazyn Online | PDF